כתבות

סינמה־סינדרום – נובמבר

בר לב לוי, מחזור י’
01/11/2021

שם: שבעה בייבי  (Shiva baby)

במאית: אמה סליגמן

תאריך יציאה לאקרנים: 02.04.21

מקום הקרנה: סינמטק

אז הלכתי לראות את “שבעה בייבי” ללא ציפיות גדולות, חשבתי שיהיה חמוד ומשעשע סה”כ אבל אני חייב לציין שהופתעתי מאוד ובעיקר לטובה.

הסרט נפתח בסצנה בה נראים אישה צעירה וגבר מבוגר שוכבים וניתן להבין שהיחסים ביניהם אינם זוגיים אלא יותר סוג מודרני כלשהו של זנות, כלומר הגבר משלם לבחורה באיזושהי רמיזה כלשהי אבל לא אכנס לזה… לאחר מכן בעודה מתלבשת, הבחורה שעכשיו נגלה את שמה דניאל (רייצ’ל סנוט), מקבלת שיחת טלפון מאימא, בה היא מתוודעת שאיזו אישה שהכירה נפטרה והיא צריכה להגיע לשבעה שלה; אמנם דניאל לא נראית מרוצה מהרעיון אך מסכימה לבוא. מכאן ואילך הסרט כולו מתרחש בשבעה עצמה, שנערכת בביתה של אותה האישה. דניאל נתקלת בהמון סיטואציות מביכות גם בגלל רשת השקרים שטוותה לעצמה וגם בגלל ההצקות החוזרות והנשנות והכל כך יהודיות שהיא חווה מחברי הוריה.

הסרט עוסק במידה רבה בנשיות ובלהט”ביות, לא  באופן מובהק דווקא כמו “קרא לי בשמך” שסקרתי פה בחודש שעבר, אלא בדרך מרומזת, כזו שמראה את ההתמודדות של דניאל כאישה צעירה ביסקסואלית פתוחה מינית אל מול היותה יהודייה שהוריה רק מחכים ומקווים שתמצא חתן.

אני מעוניין להסביר מה הופך את הסרט הזה למדהים מבחינה קומית: כיום הרבה קומדיות ואולי פרקים בסיטקומים מתאפיינים בעלילה בה הדמות הראשית נתקלת בסיטואציות מביכות אשר משעשעות אותנו כצופים; זהו המקרה גם בסרט הזה, אלא שבכתיבת הסרט נעשה שימוש קפדני בצורת כתיבה של סרטי מתח שנכתבה על ידי אלפרד היצ’קוק, צורת כתיבה זו נקראת “פצצה מתחת לשולחן”, ואני אסביר: דמיינו שולחן פוקר בו יושבים כשישה מהמרים כבדים, המהמרים שותים אלכוהול ומשחקים פוקר בשלהם, לאחר מכן המצלמה חושפת לנו הצופים כי מתחת לשולחן הוטמנה פצצה עם סטופר. מאותה נקודה אנחנו כצופים שרויים במתח מעצם הידיעה על קיומה של הפצצה שעתידה להתפוצץ בעוד מספר דקות וככל שעובר הזמן התמתח מתגבר עד שלבסוף הכל נגמר בפיצוץ. בסרט “שבעה בייבי”, למרות היותו קומדיה או דרמה קומית ליתר דיוק, מוטמנות לנו בתחילת הסרט שורה של “פצצות” שרק מחכות להתפוצץ. לדוגמא, מערכת היחסים של דניאל עם מאיה (מולי גורדון) האקסית שלה שגם נמצאת בשבעה, או העובדה שדניאל שותה כל הזמן יותר ויותר אלכוהול או מיליון דברים אחרים שלא ארצה לספיילר.

 בנוסף, אני חייב לציין את הפסקול המדהים שמתאים לאווירה היהודית של הסרט כמו כפפה ליד: תחילה הוא נשמע כמו כליזמר בודד שמנגן לאיטו וכאשר הסרט הופך למותח יותר ויותר, כך גם המוזיקה מנוגנת ככינור עמום ומפחיד שמעלה את תחושת המתח אצל הצופה.

בקיצור, לא ארצה להכביר במילים כי באמת שהסרט מדבר בעד עצמו אז רוצו לראות.

ציון סופי: 8.2

עושים סדר- מה קורה במדינה?

בוגרים יקרים, בשבועות האחרונים השיח הציבורי בוער ומחאות רבות משתתפים מתקיימות ברחבי הארץ. לעיתים בתקופות כאלה אנו נוטים להתבצרות בעמדות זהותיות מחד או מתבלבלים ומעדיפים לברוח לאסקפיזם מאידך. בנוסף, קשה לעקוב אחרי כל הדיונים והמידע שנזרק עלינו חדשות לבקרים ולהבין את התמונה הגדולה. לכן מצאנו לנכון לייצר עבורכם מסמך שמרכז את עיקרי הדברים בניסיון לייצר מיפוי של המהלכים המתגבשים ומשמעויותיהם.

מהפכה משפטית- ההסבר המלא

הרפורמות של יריב לוין למול המצב הקיים נכתב על ידי אוהד ושלר בעזרת קטעים מכתבה …

גמולה מבעלה, אך לא מִמֵסַפרה

בוגר מחזור ה’, עמרי גולדשטיין, מפרש מחדש את סיפורו של ש”י עגנון “עידו ועינם”.

מודי בר־און – האיש ששינה את איך שעושים טלויזיה

בוגר מחזור ה’, עמרי גולדשטיין כותב על איש הטלוויזיה והתרבות מודי בר־און שהלך לעולמו

רגש דתי

בוגר מחזור ה’ עמרי גולדשטיין בטקסט אישי על הרגש הדתי

אתגר הסיפור הקצרצר – ווריאציה של זמן ומקום

מנהלת תחום ירושלים שלנו, גלי כוכבי, לא יכלה להתאפק ונענתה לאתגר הסיפור הקצרצר פעם נוספת. לפנינו ווריאציה של זמן ומקום.

אתגר הסיפור הקצרצר – יורם וימימה

בוגר מחזור י’, איתי על פיט, נענה לאתגר הסיפור הקצרצר, והנה הוא מגיש לנו שתי וריאציות יצירתיות ומהנות להפליא.

הגיבור שהיה

בוגר מחזור ו’ מתן שטיינר מגיש שני פרקים ראשונים מתוך סיפור קצר מעורר מחשבה שפרקיו הבאים וסופו יוגשו בהמשך.

החירות להיות יהודי

בוגר מחזור ה’ תומר בן־טל, שמדריך בימים אלה במכינה בקרית יובל, כותב לכבוד פסח על המשמעות של להיות יהודי, להיות חופשי.

מציאות מקבילה: חג הפסח בקהילת “ביתא ישראל” כראי ליהדותם

בוגר מחזור ו’ גל מנשה במאמר אשר בוחן את מנהגי חג הפסח בקהילת “ביתא ישראל” הייחודית.

Scroll to Top
Scroll to Top