כתבות

מודי בר־און – האיש ששינה את איך שעושים טלויזיה

עמרי גולדשטיין, מחזור ה'
31/05/2022
אתמול הלך לעולמו אחד מאנשי התקשורת והתרבות האהובים בציבוריות הישראלית אי פעם, מודי בר־און.
מודי בר־און

רק במוצאי שבת האחרונה חגגתי את הניצחון של קבוצתי האהובה ריאל מגריד בגמר ליגת האלופות. אבל אם יש משהו שמבחינתי הוא ליגת האלופות לפני ריאל מדריד, שהוא בכלל כדורגל לפני ריאל מדריד, זה מודי בר־און.
מאז שאני זוכר את עצמי רואה כדורגל כילד אני זוכר את מודי בר־און מגיש את אולפן ליגת האלופות. מודי בר־און עיצב בשבילי במידה רבה את חווית הצפייה בכדורגל. הוא היה שם לפני המשחק, הוא היה שם במחצית והוא היה שם בסוף המשחק. מודי בר־און, עם ההומור החביב שלו היה אחד הסמלים הגדולים של שידורי הספרוט בישראל, וליגת האלופות בלעדיו לעולם לא תיהיה שלמה בשביל הצופה הישראלי, היא חסרה משהו מהותי שאליו התרגלנו.
כל כך עצוב היה לשמוע את קולו החלוש והדואב במוצאי שבת מסכם את עונת 2021/22 בליגת האלופות. האיש שתמיד חגג איתנו הצופים את המשחק, שתמיד הציג שמחת חיים וקלילות שאין כמותה, לפתע נשמע כאדם כבוי, אדם שלא יצליח עוד לעולם לאחל לנו הצופים "תבלו".
מודי בר און לימד אותי איך אוהבים כדורגל בענוה, בלי להתיימר להיות מומחה גדול, בלי לייחס לכדורגל משמעויות גדולות מהחיים. הוא לימד אותי לאהוב כדרוגל באופן בלתי אמצעי, להתרגש, להיעצב ולשמוח, אבל בלי סיבה מהותית נראית לעין, בלי לנסות להסביר את הריגוש. פשוט להינות מכדורגל. כמו ילד. מודי בר־און לא שידר ספורט כשדר או פרשן, אלא כאוהד.
בשבילי מודי בר־און הוא יותר מיוצר ומגיש טלוויזיה. בשבילי מודי בר־און עיצב חווית ילדות שנשארה כזאת גם אחרי שהילדות הסתיימה. החוויה הזאת תמיד תישאר כזו ומודי בר־און תמיד ייזכר בליבי כמי שהעניק לי אותה.
בשבילי מודי בר־און הוא קודם כל כדורגל, אבל דמותו לחלוטין לא מסתכמת בכך. הוא היה איש טלוויזיה מהמעלה הראשונה, יוצר דוקמונטרי דגול, שחקן וסטנדאפיסט. אפילו פרסומת של בנק דיסקונט היתה איתו אירוע מהנה לצפייה.
מעטים האנשים שבלכתם השאירו אותי בתחושה כה קשה כמו זו שמודי בר־און השאיר אותי בלכתו. כששמעתי את קולו במוצאי שבת נמלאתי תקווה שאולי בכל זאת יחזור לאולפן וילווה אותי בחוויית הילדות הזו שיצר אצלי. היום, אחרי שהלך לעולמו והותיר אותנו חסרים, לא נשאר אלא לקוות שמודי חוגג שם למעלה עם שאר האגדות שהפכו את אותה חוויה לכה עוצמתית ומרגשת.
תודה מודי, נוח בשלום, ובעצם למה לא? תבלה!

עושים סדר- מה קורה במדינה?

בוגרים יקרים, בשבועות האחרונים השיח הציבורי בוער ומחאות רבות משתתפים מתקיימות ברחבי הארץ. לעיתים בתקופות כאלה אנו נוטים להתבצרות בעמדות זהותיות מחד או מתבלבלים ומעדיפים לברוח לאסקפיזם מאידך. בנוסף, קשה לעקוב אחרי כל הדיונים והמידע שנזרק עלינו חדשות לבקרים ולהבין את התמונה הגדולה. לכן מצאנו לנכון לייצר עבורכם מסמך שמרכז את עיקרי הדברים בניסיון לייצר מיפוי של המהלכים המתגבשים ומשמעויותיהם.

מהפכה משפטית- ההסבר המלא

הרפורמות של יריב לוין למול המצב הקיים נכתב על ידי אוהד ושלר בעזרת קטעים מכתבה …

גמולה מבעלה, אך לא מִמֵסַפרה

בוגר מחזור ה', עמרי גולדשטיין, מפרש מחדש את סיפורו של ש"י עגנון "עידו ועינם".

מודי בר־און – האיש ששינה את איך שעושים טלויזיה

בוגר מחזור ה', עמרי גולדשטיין כותב על איש הטלוויזיה והתרבות מודי בר־און שהלך לעולמו

רגש דתי

בוגר מחזור ה' עמרי גולדשטיין בטקסט אישי על הרגש הדתי

אתגר הסיפור הקצרצר – ווריאציה של זמן ומקום

מנהלת תחום ירושלים שלנו, גלי כוכבי, לא יכלה להתאפק ונענתה לאתגר הסיפור הקצרצר פעם נוספת. לפנינו ווריאציה של זמן ומקום.

אתגר הסיפור הקצרצר – יורם וימימה

בוגר מחזור י', איתי על פיט, נענה לאתגר הסיפור הקצרצר, והנה הוא מגיש לנו שתי וריאציות יצירתיות ומהנות להפליא.

הגיבור שהיה

בוגר מחזור ו' מתן שטיינר מגיש שני פרקים ראשונים מתוך סיפור קצר מעורר מחשבה שפרקיו הבאים וסופו יוגשו בהמשך.

החירות להיות יהודי

בוגר מחזור ה' תומר בן־טל, שמדריך בימים אלה במכינה בקרית יובל, כותב לכבוד פסח על המשמעות של להיות יהודי, להיות חופשי.

מציאות מקבילה: חג הפסח בקהילת "ביתא ישראל" כראי ליהדותם

בוגר מחזור ו' גל מנשה במאמר אשר בוחן את מנהגי חג הפסח בקהילת "ביתא ישראל" הייחודית.

Scroll to Top
גלילה למעלה